A hidraulikus szervókormány a régebbi, hagyományos rendszer, amit már évtizedek óta alkalmaznak. Ez a rendszer hidraulikus nyomást használ a kormányzott kerekek elfordításának megkönnyítésére. A hidraulikus szervószivattyú, amely a motor hajtásával működik, folyamatosan szivattyúzza a hidraulikafolyadékot a rendszerben. A folyadék nyomása egy szervoerőrásegítő egységbe kerül, amely segíti a kormányzott kerekek mozgását. Amikor a vezető elfordítja a kormánykereket, a szervoerőrásegítő egység növeli a kerekekre ható erőt, így könnyítve meg a kormányzást.
A kormánymű világában két fő típusú szervó különböztethető meg: a hidraulikus és az elektromos szervókormány. (Létezik még az elektrohidraulikus típus is, de ezt sokan az elektromos szervók közé sorolják.) Mindkettő a jármű kormányzásának megkönnyítésére szolgál, de eltérő technológiai megoldásokkal. Ezek a különbségek jelentős hatással vannak a jármű teljesítményére, hatékonyságára és karbantartási igényeire.
Ezzel szemben az elektromos szervókormány (EPS) egy modernebb technológia, amely az utóbbi években vált népszerűvé. Az EPS rendszerek elektromos motorokat használnak a kormányzott kerekek elfordításának segítésére. Ezek a rendszerek mindig tartalmaznak egy szenzort, amely méri a kormánykerékre kifejtett erőt és a kormányzási szöget. Az érzékelők jeleket küldenek az elektronikus vezérlőegységnek (ECU), amely meghatározza az elektromos motor által kifejtendő segítő erőt. Az EPS rendszerek nem igényelnek hidraulikafolyadékot, ami egyszerűsíti a karbantartást és csökkenti a rendszer súlyát.
Az elektromos szervókormány egyik legnagyobb előnye a hidraulikus rendszerekkel szemben az energiahatékonyság. Mivel az EPS csak akkor használ energiát, amikor a vezető ténylegesen elfordítja a kormánykereket, jelentősen csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását. Ezzel szemben a hidraulikus szervókormány folyamatosan működik, még akkor is, amikor a jármű egyenes vonalban halad, ami energiapazarláshoz vezethet. Az EPS rendszerek tehát hozzájárulhatnak a jármű üzemanyag-hatékonyságának javításához és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez.
Az EPS rendszerek további előnye, hogy könnyebben integrálhatók a modern járművek elektronikus rendszereibe. Az elektronikus vezérlés lehetővé teszi a különböző vezetéstámogató rendszerek, például a sávtartó asszisztens vagy az automatikus parkolórendszer használatát. Az EPS rendszerek érzékenyebbek és pontosabbak is, mivel az elektronikus vezérlés finomhangolást tesz lehetővé, ami javítja a jármű irányíthatóságát és vezetési élményét.
A hidraulikus szervó ugyanakkor robusztus és megbízható, ami miatt sok autószerelő és járműgyártó kedveli. A kamionokba, buszokban szinte kizárólag ezeket a típusokat szerelik. A hidraulikus rendszerek hosszú élettartamúak és jól bírják a nehéz körülményeket, például a nagy terhelést és a hőmérsékleti ingadozásokat. Azonban a hidraulikus rendszerek karbantartása időigényesebb, mivel rendszeres ellenőrzést és hidraulikafolyadék cserét igényelnek.